Another world-kapitel 4

Previous:

Sofie och Nicole kollade på mig frågande. Jag satt tyst ett tag och utbrast sedan "Vi vann" Och började hoppa runt och skrika! Sofie och Nicole började göra samma sak när dem förstod att jag var seriös. Jag gick in på min mail för att få resten av informationen.


Olivias perspektiv

Jag loggade in på min mail och såg att jag hade fått ett mail från tjejen jag pratade med. Jag öppnade mailet och det stod:

Hello! Congratulations, you have won a day with One Direction! You have also won a trip to London and you get to stay at a 5 star hotel in London. Your flight will go the 18 Juni, on friday, 18:35. The tickets will be sent to you in another email. You will stay at The Ritz London. On Saturday, you are free to do whatever you want. On sunday you will meet the boys backstage 3 hours before their concert. You may then see the concert from backstage. If you want more information call 07********'

Jag öppnade ett annat mail där det stod var vi skulle träffa killarna och en länk till våra flygbiljetter. Jag kom på att vi måste berätta för våra föräldrar. Jag tog upp mobilen och såg att klockan var 8 på morgonen. De kanske fortfarande sover. Jag ringer senare. Resten av dagen satt vi och prata.

Nicoles perspektiv

Vi bestämde att på dagen innan vi skulle träffa killarna, alltså på lördagen skulle vi shoppa. Det var ju ändå London vi snackade om. Allt var ju billigt där! Jag hade ringt mina föräldrar och dem var jätteglada för min skull. Samma sak med Olivias och Sofies föräldrar. Jag längtade verkligen till Fredag. Det var 6 dagar kvar.

***

Idag var det Fredag. Jag, Sofie och Olivia fixade oss inför skolavslutningen. Vi gick ut nian, så vi skulle uppträda. Vi skulle sjunga More than this av One Direction.
"Skynda er tjejer! Vi måste åka nu" sa min mamma.
"vi kommer mamma"
"Har ni packat föressten"
"Japp" svarade vi alla tre
"Bra, lägg dem i bilen så åker vi till arlanda direkt efter skolavslutningen"
"mm"
V i kollade oss i speglen. Jag hade en vit kort klänning som framhävde mina gyllene-bruna ögon och ljusbruna hår. Olivia hade en byxdress och hennes grön-blåa ögon lyste och hennes lite vågiga ljusbruna hår föll jättefint. Sofie hade en gul och svart pösig klänning som passade perfekt med hennes mörkbruna lockar och brun-gröna ögon. Vi såg alla väldigt snygga ut. Vi satte oss i bilen och 10 minuter senare var vi vid skolan. Snart började det så de flesta var redan här. Först höll rektorn och lärarna ett tal om att vi nu skulle börja gymnasiet, vi började bli vuxna nu och att dem kommer sakna oss. Sen uppträdde några elever. Sist skulle vi uppträdda.  När vi kom till refrängen av gotta be you, sjöng nästan alla tjejer med. När vi var klara fick vi stående ovationer. Det kände så himla bra. De flesta tjejerna började gråta, men inte vi. Jag, Sofie och Olivia tänkte nog alla samma sak. Snart flyttar vi till London. Oh yeah! Strax efter var skolavslutningen slut och innan vi åkte iväg så skrek vi alla tre samtidigt.
"So long bitches, nu ska vi åka och träffa one direction."

Olivias perspektiv

Vi kom in på arlanda och det var fullt med folk. Vi var där med Nicoles föräldrar, och jag och Sofie skulle möta upp våra föräldrar här på arlanda. Eftersom det var så mycket folk tog det ett tag att hitta dem. När vi väl gjorde det, kände jag hur ledsen jag blev. Jag hade inte insett hur mycket jag skulle sakna dem. Jag tror mamma såg det för att hon gick fram och kramade mig.
"Oroa dig inte gumman! Jag ringer dig, så kan vi prata" viskade hon
"Tack mamma du är bäst"
Jag sa hejdå till resten av min familj och väntade sedan tills Nicole och Sofie pckså sagt hejdå. Efter det checkade vi in. Det var fortfarnade 35 minuter till planet boardade så vi gick in på ett kafe och fikade.
"Tänk att vi äntligen flyttar till London" utbrast Sofie
"Och så får vi träffa One Direction" Sa Nicole
"Det är precis som i en sån där novell om One Direction" sa jag
"Om det är det så kommer vi bli kära i dem och dom kommer bli kära i oss och så kommer vi leva lyckliga i alla våra dar!

jag och Nicole brast ut i garv! "du är bara för rolig Sofie!" "vadå" sa sofie som såg ut som ett levande frågetecken. Vi gick på flygplanet och satte oss på våra platser. Vi hade nämligen fått business class! Lyxigt jag vet! När vi var uppe i luften satte vi alla tre på hörlurarna samtidigt och satte på One direction. Jag skrattade till lite. Senare fick vi mat, vi fick en hel 3-rätters middag. Haha, jag känner mig rik. Jag borde jobba som miljönär när jag blir stor. Efter det somnade jag. Jag vaknade av att Sofie skakade på mig så kraftigt så att jag ramlade ner på golvet. När jag tittade låg båda och skrattade åt mig. Jag låtsades var sårad. Det tyckte dem var ännu roligare så dem skrattade ännu mer. När dem hade återhämtat sig gick vi av planet. "Vi är i London tjejer" skrek jag _______________________________________________ nu tyckte jag att jag var jätte duktig som skrev en så lång del :)) Hoppas ni gillar den! Förlåt för att layouten blir så konstig. Iallafall. Tre kommentarer innan nästa kapitel!

Kommentarer
Postat av: Olivia

OMG!!! hur bra som helst!!! jag vill bara läsa mer :D så himla bra asså, ååååh! längtar till nästa del!

2012-02-17 @ 21:32:45
Postat av: Elin

sv; Jadå, fast när jag gör "länkbyte" så sriver jag bara in er/din bloggaddress bland mina länkar i menyn. Fast det kanske var så du menade :)

2012-02-18 @ 12:11:37
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Elin

sv; Okej, har skrivit in din med. Men vill du heta ngt speciellt ellerså? för jag skrev bara in "alltomoned" :)

2012-02-18 @ 13:37:58
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Elin

sv; Ja okej. Råkade ta bort din kommentar haha. Men ja det är helt ok! :D

2012-02-18 @ 14:22:28
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Jennifer

"Vi skulle sjunga More than this av One Direction." - "När vi kom till refrängen av gotta be you".... Ja, vilken låt sjöng tjejerna? haha.. ;)

2012-02-18 @ 16:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0